K�rt��l�k, b�l�c�l�k yapman�n, gittik�e mutaass�pla�arak laiklikten uzakla�man�n ve T�rkl��� ink�r etmenin ad� ne zamandan beri demokratikle�me oldu? Demokratikle�me paketi ad� alt�nda a��klanan, anayasa, yasalar, y�netmelikler ve idari d�zenlemelerle y�r�rl��e girecek olan yeni uygulamalar�n �o�unlukla bunlar� kapsad��� g�r�lmektedir.
***
�zellikle son 7-8 y�ldan beri, PKK�n�n ve K�rt��l�k siyaseti yapanlar�n istekleri, ter�r� �nlemek ad�na ad�m ad�m ger�ekle�tirilmekte, ilgililerin ifadeleriyle, toplumun hazmetme kapasitesi dikkate al�narak al��t�ra al��t�ra uygulamaya sokulmaktad�r.
Bug�ne kadar yap�lanlara ilave olarak �imdi de demokratikle�me ad�na, ana dil olarak K�rt�e e�itime olanak sa�lanmakta, K�rt�ede kullan�lan harflere serbestlik getirilmekte, T�rk�e yer isimlerinin K�rt�e olmas�na imk�n yarat�lmaktad�r. B�t�n bunlar, b�y�k bir itinayla ulus devlet ve �niter devleti tesis ve korumak i�in, anayasa, devrim yasalar� ve di�er yasa ve uygulamalarla d�zenlenmi� hususlar olup, de�i�tirilmesi �lkeyi bu de�erlerden uzakla�t�racak niteliktedir.
***
Uzun bir s�redir dini anlay���n kamuya yerle�tirilmeye �al���lmas�na paralel olarak yeni paketle, ba��rt�s�n�n kamuda serbest b�rak�lmas� ve dini inanc�n� yerine getirmek ad�na devlet ciddiyetinden uzakla�anlar� engelleyenlere ceza verilmesiyle, laik sisteme g�re �ekillendirilmi� kamu d�zeni yerine, dini esaslara uygun bir d�zenin getirilmesi durumu ortaya ��kabilecektir. Mutaass�pla�ma ve dini anlay��a g�re ayr��ma kamuya da yans�yabilecektir.
Esas itibariyle mutaass�pla�ma ve muhafazak�rla�ma artt�k�a biat da artar. Biat edip, h�r iradenin d���na ��karak verilecek oy da d���nceye g�re olu�acak tercihi tam olarak sand��a yans�tamaz. Bu durum da demokrasiyle ba�da�maz. Laiklik olmadan demokrasinin olamayaca�� da bir ger�ektir.
Yap�lan ve yap�lmas� d���n�len uygulamalarla, demokrasiyi ger�ekle�tirebilmek i�in alt yap�y� olu�turmak ad�na ��kar�lan devrim kanunlar�n�n ve medeniyet giri�imlerinin erozyona u�rat�lmas�na, dolay�s�yla laiklikten uzakla��lmas�na imk�n tan�nmamal�d�r. Laikli�in zedelenmesinden uzakla��larak demokrasinin geli�mesine engel olunmamal�d�r. Bu nedenle paketle a��klananlar�n demokratik olup olmad���n�n yetkililerce bir kere daha sorgulanmas�na ihtiya� oldu�u d���n�lmektedir.
***
Di�er �nemli, hatta en �nemli konu da and�m�z�n okullarda s�ylenmesine son verilmesidir. And�m�z, ulus devlet anlay���na g�re ATAT�RK zaman�nda d�zenlenmi� ve 1933 y�l�ndan beri uygulamada olan ve hepimizin gurur duydu�u ve g��s�n� gere gere okudu�u, ABD dahil bir �ok �lkede de benzerleri bulunan, milli de�erlerimizin bir ifadesidir. Burada ifade edilen T�rkl�k, �rk�� bir zihniyet ta��mamaktad�r. T�rkiye Cumhuriyetini kuran ve ad�na T�rk Milleti denen ahalinin her bir ferdinin kimli�idir. Anayasan�n 66. Maddesinde yer alan, �T�rk Devletine vatanda�l�k ba�� ile ba�l� olan herkes T�rk�t�r� esas�na g�re olan bir tabirdir.
And�m�z�n okunmas�n�n yasaklanmas�n�n da, i�indeki T�rkl�k ifadesinin etnik kimlik olmad��� bilinmesine ra�men, T�rk kelimesine kar�� tav�r alanlar� tatmin etmek i�in devlet literat�r�nden ��kar�lmas� kapsam�nda uygulanmaya �al���lan bir seri te�ebb�s�n bir halkas� oldu�u g�r�lmektedir. T�rk Milletinin b�y�k bir �o�unlu�unun kabul etmesinin m�mk�n olamayaca�� bu uygulamadan vazge�ilmesi i�in yeniden bir de�erlendirme yap�lmas�n�n uygun olaca�� ve bunun, gerilimlere meydan vermemek i�in �ben yapt�m oldu� veya �al���rlar� anlay���ndan farkl� bir konumda bulundu�u k�ymetlendirilmelidir.
***
A��klanan paketin, ATAT�RK��n, dolay�s�yla Cumhuriyetin ilke ve devrimleriyle, ulus bilincimizle, milli tarihimizle, dil birli�iyle, laik sistemle, �niter yap�yla, �lkenin ve milletin b�l�nmez b�t�nl���yle ba�da�mad���, Anayasaya, yasalara, Dan��tay ve A�HM kararlar�na da ters d��t��� i�in s�k�nt�lar yarataca�� d���n�lmektedir. Bu nedenlerle �srarl� olunmayarak yeniden g�zden ge�irilmesinde �lke ve milli menfaatlerimiz a��s�ndan fayda g�r�lmektedir.
|