�ktidardaki ��slamc�lar� bu kadar gaddar nas�l olabilir sorusuna �lkemizin medyas� ve akademisinden gelecek bir cevab� uzun y�llar daha g�remeyece�iz.
Hukuksuz ahlaks�z dinsiz merhametsiz bir yarg� s�reciyle �lkemiz alt-�st oldu. Ve her ihtilal d�neminde oldu�u gibi bu hukuksuzluk felaketinin s�radan bir yarg� s�recine ba�lay�p normalle�tirmeye �al��an Taha Akyol �slubundaki y�zlerce kalem ger�ekte olup bitenleri hem bizleri hem insanl��� hem �lkeyi hem hukuku �bo�untuya� getirmekte k�yl� karakterleri gere�i kurnazl�klar�yla �ok �srarl�lar.
Asl�nda olup biten yani hukuk�u iptal eden �lkemizde uzun s�rm�� bir k�yl� isyan� ve s�zde kurumlar�yla istilas�d�r, camii, parti, gazetesi ve yazarlar� uzun s�rm�� bir illegal �rg�tlenmeyle T�rkiye Tarihi�nin casuslarla el ele en kalle� sayfas�n� a�m��t�r.
M�sl�man k�lt�r ve medeniyetinin bu denli deh�et sa�an hukuk�u yok sayan bir inan�lar� ve Tanr�lar� oldu�unu hi�birimiz s�yleyemeyiz, ancak 1960�l� y�llardan beri �slamc�l�k diye ba�ka t�r bir inan� ba�ka bir Tanr� kol geziyor orta-do�u topraklar�nda.
Bizler ezberledik ancak yeni yeti�en gen�lere bu �k�yl� �iddetinin� k�kenlerini tane tane anlatabilmeliyiz. Bu k�yl� �iddetinin benzerini orta�a� Avrupas��n�n y�zy�llar s�rm�� mezhep sava�lar�nda ya da �ok uza�a gitmeden Taliban da pekala t�pk�s�n� bulabilirsiniz.
�zellikle �s�m�rge �lkelerinde� ye�ermi�, ezik, k�le, bir ���nc� d�nya �slamc�l���. Dini kitaplarda anlat�lanlar�n gelene�in k�lt�r�n d���nda bamba�ka bir Tanr� bu.
Plastik �retilmi� bir tanr�. Diyebiliriz ki Allah yerine ikame edilmi� bat� kar��s�ndaki korkulardan dev�irilmi� modern bir put�ttan ka� zamand�r safl�kla �inan� diye s�z ediyoruz.
Bat�ya kar�� yenilginin ��r�menin k�leli�in geri kalm��l���n cinnetiyle in�a edilmi� bir put, yepyeni bir Tanr� �slamc�l�k.
Bu merhametsiz kan davas�n�n tarihle gelenekle dinle hi�bir ili�kisi yok, s�z�mona sim�lasyon derme �atma demokrasi d��� kurumlar�n �gasp��yla demokratik kurumlar� ele ge�irmenin hikayesidir bu.
Son elli y�lda bat�l� kurumlar kar��s�nda kinle intikamla sadece iktidar hevesiyle yak�nla akrabayla hem�eriyle olu�turulmu� bir kurgu Tanr�.
Bu kurgu Tanr� �ncelikle bi�imsel bir Tanr��d�r, m�� gibi bir Tanr�. Modern kurumlar�n �z�yle alakal� de�il modern kurumlar�n tabelas�n� ta��y�p benzeterek an��t�rarak d�menine uydurman�n Tanr�s�.
Ba�ka da t�rl� dinin ve dindar�n bu c�retkar �deh�etini� anlamak m�mk�n de�il.
Ya da M�sl�manl���n Allah��n� bu denli canavarla�t�ran nedir sorusuna bir cevab�m�z mutlaka olmal�.
�lkemizi ahlak-d��� bir kay�ts�zl�k i�ine s�r�kleyerek �aresizle�tiren bu �ikame� �kullan��l�� �zahmetsiz� �plastik� �slamc� Tanr�y� iyi tan�mal�y�z.
�erefsizli�in dahi de�il insans�zl���n bu denli dipsiz mezarlar�n� kazanlar� bug�nlerde cehaletinden rahatl���ndan pervas�zl���ndan daha iyi tan�yoruz. �yle bir yere geldik ki kendi ordusuna kalle�lik ve casuslukla tuzak kuran y�zde elli oy alm�� bir �slamc� iktidar bu �lkeye nas�l musallat oldu sorusunu dahi soracak adam yazar kalmad�.
�lkemizi kapkara bir bo�lu�a, �ok uzun s�recek kanl� bir bo�u�maya, bitmeyen kabus gecelere ta��yan bu plastik ikame Tanr��y� tan�yal�m, unutmay�n bu Tanr��y� k�yl�ler in�a etmi�tir, uyu�uk tembel ve beceriksiz insanlar�n marifetidir.
Ya�ad���m�z hukuksuzluklar�n gelip ge�ici bir zul�m d�nemi ya da bir dizi siyasi yanl��l�k ve bo�luklar�n i�i olmad���, �ok derin yap�sal k�kleri oldu�u ger�e�ini bilgilerimizi tekrarlayarak yeni yeti�en nesle anlatmal�y�z.
S�m�rge alt�nda ya�ayan ezik k�le uyu�uk tembel k�yl�lerin in�a etti�i �slamc�l�k put�unun en b�y�k �zelli�i modern demokratik kurumlar� aldatan bir dizi �taktikler�le bug�ne gelmi� olmalar�.
En ba�ta cemaat denilen tarikat yap�lanmas�na bak�n, tarihi bir k�lt�r�m�z olan tarikatla dahi hi�bir ili�kisi yok, sadece bi�imsel olarak �tarikat�, yani ba��nda biri ve kap�s�nda m�ritleri, bu kadar. Bir ahlak terbiye insan geli�tirme sistemi olarak k�lt�r�m�zde yer alm�� tarikatlarla hi�bir ili�kisi yok, �stelik ger�ek bir tarikat oldu�unu iddia eden de yok. Safl�kla, ihtiya�tan has�l oldu, ihtiya�tan uyruldu, diyelim, ikame edildi, diyelim.
1980 �ncesi b�y�k �ehir merkezlerinde ba�layan yer alt� camilerini hat�rlayarak ba�lay�n d���nmeye, nedir bu yer alt� camileri, �ok hakl� gerek�eleri vard�, �ihtiya�tan denildi. Peki bu camilerin gelene�imizde k�lt�r�m�zde bir �rne�i var m�yd�, hay�r, tarihimizde ilk defa camii gibi kutsal sayg�nl��� en ba�ta dini kurumlar, planlayanlar taraf�ndan �bodrumlar��n i�ine sokulmaktan hi� utan�lmad�. Bir kat yukar�s� kar��l�kl� iki daire sat�n al�narak daha tertipli daha temiz daha insani pekala yap�labilirdi?
Yer alt� camisi me�hur cemaatin tarikata benzemesi gibi camiyi an��t�r�yordu o kadar, ancak as�l hedefi ba�kayd�, yasa d��� ya da yasa a��klar� kullan�larak para toplamak, tarikat ve cemaatlere sempatizen gen� m�rid ve halk aya��n� olu�turmak, yani camii�den �ok bir illegal �rg�t merkezi gibi. Bir M�sl�man �u soruyu hi� sormad�, pratik ve ideolojik faydalar� �ok fazla diye camii denen Allah��n evi bodruma t�k��t�r�lmas� ay�p g�nah sayg�s�zl�k de�il mi?
Ger�ek k�lt�r�m�zdeki camiyi a�a��layan de�ersizle�tiren, mimarimize ve zekam�za hakaret kabul edece�imiz bu bodrum camileri �safl�kla� birileri hepimize kabullendirdi. �zerinde farkl� y�nleriyle y�zlerce sayfa konu�abiliriz, ancak bu camiiler �ehirde �k�yl�lerin� icad�yd� ve k�yl�lerin pratik ihtiya�lar� i�in d���n�lm��t�, bu vasat�n da alt�nda camilerden k�yl�lerin utanmas� s�k�lmas� beklenemezdi.
Yer alt� camileri, camilere sadece benziyordu, bir �sim�lasyon� an��t�rma, �slamc�l�k��n din ad�na kulland��� b�t�n nesne ve mekanlar�n hepsi bu bodrum camii �rne�inde oldu�u gibi asl�n�n en k�t� en i�ren� kopyalar� �eklinde �e�itlendi. Sebebi basit, asl�n� hakikisini yapacak bilgi beceri ve zekalar� yoktu.
�slamc� denilen site ve TV�lerde s�ylenen arabesk ilahileri dinleyin ayn�s�n� g�receksiniz, muhte�em dini m�zik k�lt�r�m�zle hi�bir alakas� yok, i�inde inleyen s�zlayan arabesk na�melerle dolu Allah Muhammed laf� ge�iyor, bu kadar. Vasat dahi de�il, utan�lacak ��r�k ve kokan ve tarihimizde bir benzeri asla olmayan zavall� ilahiler, hayvanlar dahi bu kadar k�t� m�zik yapamaz.
Ancak hi� kimse sayg�n geleneksel k�lt�r�n k�skan� titizli�iyle �st�nde d���nmedi. Bu kuyruk ya�� kokan s�z�mona ilahiler �ehre yeni inmi� k�yl�lerin zevkine hizmet ediyordu. Debdebesi vaveylas� inceli�i zerafeti onlarca �a��n y�reklerini hoplatm�� dini m�zi�imizin ne bestesi ne g�ftesiyle hi� alakas� yoktu.
Safl�kla buna da ihtiya�tan deyip, ge�elim. Dikkat edin �ehre yeni inmi� k�yl�ler kendi uyu�uk tembel beceriksizlikleriyle geleneksel ve modern her kurumu kendine benzeterek �o�al�yordu, hakikisini �z��n� ��r�terek yok ederek b�y�yen bir istilayd� bu. 80�li y�llardan beri ��kart�lan dergi ve gazetelere bakal�m, hat�rl�yorum 80 sonras� y�zbin bas�lan �slamc� dergileri. Okuyan� yok, bayiden alan� yok, sadece bir posta abone marifetiyle y�zbinlere g�nderiliyor. Dergiler astroloji kitaplar�ndan kesilmi� huzmeli ���klarla s�slenip alt�na yine vasat�n alt�nda d��enmi� �iirlerle ��k�yordu. Ne �iir �iire benzer ne yaz�lar� ne mizanpaj�? �stelik okuyan� da yok, herkes mecburen abone. Yani illegal bir para toplama, illegal bir toplanma. Bir mensubiyet olu�turma, ihtiya�tan diyelim.
Kesip yap��t�r�lm�� yaz� ve resimlerle olu�turulmu� bu dergiler dergiye sadece benziyor, an��t�r�yordu, bu kadar, �slamc�l�k��n tarihi i�te bu benzetilmenin adi kopya �retim tarihidir.
Gazetelerine bak�n, bayiden de�il, abone sistemi, kap�n�za b�rak�l�r, okuyucusu var m� yok mu bilinmez. �eklen bi�im olarak gazete. Ama bo�a soka�a kap�lara at�larak bir b�y�k say� olu�turuluyor, en �ok satan oluyor, sonra mecburen en b�y�k gazete diyoruz. Ba�tan sona k�yl� tembelli�i k�yl� uyu�uklu�u k�yl� beceriksizliklerinin olu�turdu�u k�sa yoldan kurnazl�klarla ilerleyen illegal bir macera.
Otuz y�l s�resince bir �ok akl� ba��nda sand���m�z kalem dahi bu cemaat ve tarikatlar�n �sivil kurumlar� oldu�unu s�yleyegeldi. Hi�birinde birey yok, se�im yok. Hepsi tek bir cemaat liderinin a�z�na emrine bak�yor, bu nas�l �sivillik� deme cesareti dahi kimsecikler g�steremedi. Bunlar �demokrasi d���� kurumlard�. Se�imi olmayan bireyi olmayan kurumlar� demokrasinin hazmetmesi kabullenmemesi laz�md�. De�il, b�y�k b�y�k akademisyen ve yazarlar inadla otuz y�l bu illegal ve �a�d��� sosyal kurumlara �sivil� diye yaz�p �izdi ekranlarda �f�rd� ve toplumun hazmetmesini sa�lad�lar. Bu cemaat ve tarikatlar�n m��terileri m�ridleri sempatizanlar� destek�ileri hepsi �ehre yeni inmi� k�yl�lerdi. Bu s�zde kurumlar�n ger�ek demokratik kurumlara yasa d��� bir meydan okuma oldu�unu s�z birli�i etmi�cesine g�rmezden geldiler, belki de paralar�n� maa�lar�n� al�p sustular.
Son kongrelerini afiyetle izledi�imiz demokratik bir kurum bir parti olarak AKP�ye gelelim, lider d���nda konu�an yok, lider d���nda partide ba�ka g��, kurum, insiyatif yok. Bir parti mi, parti. Bi�imsel olarak hukuk�a uygun mu, uygun. Gazetesi camisi ilahisi dergisi gibi partisi de bi�imsel olarak evet, bir partiyi an��t�r�yor.
Demokratik kurumlara �eklen benzeyen an��t�ran hukuki bo�luklar� kullanan bu sahte yap�lanmalar bug�n �lkemizin yarg�s�, ��renci se�me merkezi, y�ksek se�im kurulu gibi devasa kurumlar� sonunda eline ge�irdi, ayn� hukuki bo�luklar ayn� an��t�ran and�ran �eklen benzerlikler hileler ve kurnazl�klar her biri d�men marifeti tezgahlar kullan�larak.
�imdi yaz�m�za ge�elim.
Ad�na halk�n y�netimi denilen modern bir y�netim tarz� Demokrasi�den konu�uyoruz. Demokrasi ve kurumlar�n�n tarihi sanayile�menin ve �ehrin tarihidir.
Hangi kitab� a�arsan�z ilk otuz sayfas� �ehrin ve demokratik kurumlar�n tarihsel ve sosyolojik olu�umunu tane tane anlat�r, ama hepimiz, bat�n�n b�y�k kurumlar�n�n k�yl�lerin �ehirle�mesi i��ile�mesini okuyarak ba�lar�z ��renmeye.
�ehirde sahipsiz kimsesiz eme�inden ba�ka hi�bir �eyi olmayan b�y�k i��i i�siz kitlelerin burjuvaya kar�� �rg�tleni�ini emek m�cadelesini ��renmeye ba�lar�z.
Bu tarih ayn� zamanda demokrasinin olmazsa olmaz� vatanda�l�k yurtta�l�k birey e�itiminin de tarihidir.
Cins ayr�m�n� din mezhep ayr�m�n� etnik farkl�l�klar� aradan kald�ran �rg�tlenmi� kurumsalla�m�� bir sosyal sava��n tarihini okuyarak bug�ne geldik.
Demokrasinin ba�ta anayasa sonra kurumlar� sonra bireysel haklar�n�n t�m tarihi i�te bu geli�menin tarihidir, birey, se�im, yasa, g�vence ve haklar tarihi.
�lkemize d�nelim, diyelim 40�l� y�llarda K�y Enstit�leri�nin say�s� ��-be� de�il onbinlere yani hi� de�ilse k�ylerin ��te birine ula�abilseydi T�rkiye�nin demokrasi haritas� �ok daha sa�lam ray�na oturaca��n� hepimiz s�yler dururuz. �k�z�, sapan�, tarlas�, �r�n�yle k�yl� hemen her uygarl���n �z�, k�k�, her �eyidir. Ancak sanayile�me �a��nda ya��yoruz. K�yl�ler �ehre kendi bilgi beceri alanlar�n� b�rak�p hi� bilmedikleri bamba�ka sosyal yap�lar i�ine geliyor, onbinlerce y�ld�r atadan dededen gelen o m�thi� tarla bitki �r�n iklim bilgilerinin hi�biri �ehirde be� para etmiyor.
K�yl�ler �stelik dine gelene�e dini �rg�tlenmeye �ok daha yak�n i� i�e bir hayat i�inde b�y�rler. Ancak sanayi �a��, bir �rg�tlenme, maddeyi, eme�i �retimi projeyi kolektifle�meyi olmazsa olmaz bir sosyal yasa olarak �ng�r�r. Dini de�erler ya da h�s�m akraba geleneksel k�yl� de�erleriyle �ehirde kimlik ve yer bulmak �ok zordur. T�rkiye ayd�n�yla �ehirlisiyle akademisi ve medyas�yla bu �zorlu�u� a�amam�� alt�nda kalarak par�alanmas� an meselesi haline gelmi� bir �lkedir.
Hani �u me�hur altm�� y�l�n aral�ks�z sa� iktidarlar� deriz ya, k�yden �ehre inen kitlelere, maddeyi kayna�� �r�n� eme�i �rg�t� kolektifle�meyi tan�tmay� de�il, bu kitleleri sadece sand�k hesab� oy hesab� kulland�, b�y�k ��kmaz sorun da burada ba�lam��t�r. K�yl�leri �ehirde oy deposu olarak bekleyen �ehirli siyaset�iler de dilleri konu�malar� zevkleriyle t�pk� halas�n�n day�s�n�n o�lu gibi k�yl�lerin burnundan d��m�� gibiydi.
Yetmi� y�l�n sa� siyaset�ileri, �ehre yeni inenleri, dini muhafazakar geleneksel de�erlerinin diliyle oynayarak kulland�.
�unu da s�yleyelim, altm�� y�l �nce siyasilerin k�yl�lerin dini de�erlerini kullanmas� olduk�a naifti, nerdeyse demokrasi �akalar� f�kralar�n�n z�b�k politikac�lar�n�n marifeti �eklindeydi. Ama dini de�erleri kullanman�n �ok kullan��l� �ok kolay�ndan siyasi faydalar� sa�c� partileri iktidarlara ta��d�k�a, dini kullanman�n da yepyeni ideolojik tezgahlar� �kurumsalla�t��. Art�k bu kullanma uluslaras� siyasetin de g�ndemine ��l�ml� islam� olarak �oktan girdi yani art�k Demireller�e de art�k ihtiyac�m�z yok, d�nyal�lar da ��rendi, arac� sa�c� siyaset�iler de sonunda aradan ��kar�ld�, Oflu�nun direk Allah�a ba�lanmas� gibi, Art�k Amerika kullan�yor bu de�erleri.
K�yl�lerin de �ok kolay�na geldi, �ehirde �retmeyi eme�i �rg�tlenmeyi de�il, bir yak�n akraba cemaat �eyhi day�s� sadakati itikadiyle kendine kimlik ve f�rsat edinmeyi. K�yl�ler de �nce day�m�n o�lu bizim k�yl� bizim oral� naifli�inden art�k �oktan uzakla�t�, davran��lar�ndan giyimlerine kadar kendilerine t�pat�p benzeyen Demirel gibi ikinci el siyaset�iler de�il dini partiler gibi birinci el�den cemaatler vas�tas�yla yepyeni bir siyasi �rg�tlenme i�ine girdiler.
Atlayarak gidelim, kurumlar�n �eklinden �ok kullan�lan dil�i merak edelim. Mesela bug�n �ehirli bir insana siyasi bir konu�ma yaparken, onun nas�l s�m�r�l�p haklar�n�n elinden al�nd���n�, imtiyazl� ayr�cal�kl� s�n�flar� i�aret ederek propaganda yapars�n.
Ancak �ehre gelmi� k�yl�lerimize siyaset�ilerimiz ba�ka bir dil kulland�, sonucu bug�nk� deh�ete gaddarl�klarla sonu�lanan bir �a�a��lama� dilini bir elli y�l kulland�lar, sonra bu a�a��lama dilinin marifetlerini g�rd�k�e bu a�a��lama dilini ideolojile�tirdiler, �slamc�l�k denilen �ey de i�te bu a�a��lama diliyle olu�turulmu� siyasi gargaran�n tarihidir..
Altm�� y�l�n sa� iktidarlar� �ehrin bu yeni misafirlerine her vesileyle �a�a��land�klar�n�� bu y�zden fakir ezilmi� yoksul d��lanm�� olduklar�n�n kara propagandas�n� yapt�.
Ama bu son yirmi y�lda geli�en �slamc�l�k ideolojisi ba�tan sona �bu halk�n de�erlerine yap�lan� a�a��lamalar�n bitmeyen uzun manifestosunu da �oktan ge�ti sonunda ba�ka t�rl� d���nen herkesin k�k�n� kaz�yan bir imha sava�� ilan�na d�n��t�.
�yle ki son altm�� y�l�n sa� iktidarlar�n�n onlarca lideri her k�rs�ye ��k��ta konu�ma s�resinin nerdeyse y�zde doksan�n� i�te kendi k�yl� kitlelerinin diliyle diniyle alay edilip a�a��land���n� s�yleyip, i�leyip, saf beyinlere kaz�y�p, hatta Atat�rk�� �eytanla�t�rd�, hatta b�t�n k�t�l�klerin anas� olarak Cumhuriyet�i d��manla�t�rd� durdu.
Oysa siyasiler ayn� kitlelere ezilmi�lik ve yoksulluklar�n� hukuki olarak kabul edilebilecek bir me�ru zeminde ele�tiri dili olarak kullanabilirdi. Hak arama ve kar�� koyma bi�imlerinin daha sosyal daha kurumsal daha �ehirli daha modern yollar�n� ��retebilirlerdi. Hay�r, �lkeyi tam bir d��manl�k i�inde kilitleyecek �lkenin en temel kurumlar�n� toptan rededen bir ideoloji dilini �nce olu�turup sonra devlet haline getirdiler.
�stelik bu kitleler �rg�tlenme becerilerinden kas�tl� �ekilde uzakla�t�r�ld�, en basitinden bayiye gidip gazetesini bir sosyal eylem olarak almas� dahi istenmedi, haz�r kap�s�na konuldu, se�imi olan bir �rg�t�n i�ine asla de�il siyasi liderlerine �eyh gibi padi�ah gibi �l�m�ne sadakatla ba�lanman�n dinen Allah��n da istedi�i en b�y�k ahlak oldu�u yaz�larla konu�malarla i�lendi.
T�rk demokrasi tarihi ayn� zamanda bu y�zden se�im zamanlar�nda cemaatlerin a�alar�n tarikatlar�n �eyhlerin en �ok konu�uldu�u tarihtir.
�zet, bireye ve se�ime a��k sosyal �rg�tlenmelerin hi�birini beceremeyen bu kitleleri kendi cemaat ya da hem�ehri derneklerinde oy deposu olarak tutman�n her t�rl� ahlaks�z bi�imlerini d�menlerini denediler.
Se�im g�n� olsun olmas�n siyaset dedikleri aral�ks�z bir a�a��lama k�lt�r�yle k�yden yeni gelmi� kitleleri hukuk�a devlet�e cumhuriyet�e toplumsal de�erlere kar�� canavarla�t�rman�n yolunu a�t�lar.
Velhas�l �slamc�l�k, haklar� ve eme�iyle sosyal �rg�tlenme becerisi olmayan bu kitlelere yepyeni bir ��rg�tlenme� �ans� do�urdu ve yepyeni bir siyaset dili olu�turdu.
�slamc� dernekler �slamc� tarikat ve cemaatler, se�imsiz ki�iliksiz bireysiz yap�lard�. Sadece g�z� kapal� sadakatla ayakta duruyordu. Kurum yok ki�i yok se�im yok. Lider ve �eyhleri i�te bunlar sizi a�a��l�yor sizinle alay ediyor sizin k�yafetinizle dininizle gelene�inizle dalga ge�iyor diyen amans�z ve h�z kesmeyen b�y�k bir kara propagandan�n i�ine d��t�k.
�imdi siz biz hepimiz, bu gaddar hukuk�a bu denli dini deh�ete nas�l ni�in ses ��kartm�yorlar diyorsan�z� �nce, i�te kitleler siyasi �rg�tl� bir m�cadeleye de�il karde�in karde�i yedi�i �ld�rd��� bir kan davas�na daha ilk g�nden hukuk d���, demokrasi d���, illegal kurum ve insanl�kd��� nefret s�ylemleriyle, beyinler y�kan�larak olu�turulan bir dil�i masaya yat�rmam�z gerekir.
Bu vah�i dilin ideolojisi, sadece bize T�rkiye�ye de�il, insanl�k de�erleri ve �a��m�za ve evrensel hukuk�a kar�� giri�ilmi� bir meydan okumad�r.
Bu y�zden modern toplumlar�n demokrasi tarihi, haklar� eme�iyle sosyal bir �rg�tlenmeyi mutlaka hukuki yasal g�venceleri i�ine sokarak demokrasi hayat�n� ba�lat�r.
Ve bu hakl� siyasi m�cadelenin hukuki siyasi hudutlar� ve herkes i�in g�venceleri olurdu.
Ama �imdi arkas� karanl�k �eyhler arkas� ajan dolu Amerikalar�a kadar bin tezgahla tam ve kat�ks�z bir kan davas�n�n i�ine sokulduk.
��te g�rd�k, sonu�lar� ortaya ��kt�, bu gaddar hukuksuzlu�u yani bu canavarl��� hala ba�ka t�rl� okumak anlamak isteyen yeni t�r frenke�tayn yazarlar�m�z da ��kt�.
Hepimiz oturup k�yl�n�n kan davalar�n�n tarihini inceleyelim.. Bir evi �oluk �ocu�uyla topluca yakanlar ya da has�mlar�n� be�ikteki bebe�ine kadar ortadan kald�rman�n tarihine, insanl�k hatta �lkemiz hi� yabanc� de�ildir.
Bu yedi s�lalesiyle yok etmek bu rahmindeki z�rriyetine kadar kaz�y�p ortadan kald�rman�n vah�i k�lt�r�, insanl���n da en karanl�k utan� sayfalar�d�r.
Haklar ve eme�iyle ve �rg�t�yle verilen siyasal m�cadelenin �k�lt�r�� bamba�ka bir �eydir, en az�ndan hukuki g�vencesi olan s�n�rlar� �izilmi� daha t�mar edilmi� bir �iddet�tir.
Birer demokratik kurumlar olan sosyal �rg�tler partiler dergilerin s�n�rlar� her �eye ra�men �hukuk� i�inde bir yerdedir.
�imdi bir halk �ok i�inde, �imdi sormal� hepinize, �ehre yeni gelmi� k�yl�lerin ezilmi�li�i tembelli�i uyu�uklu�u ve beceriksizli�i ve dini de�erleri kullan�larak infilak ettirilen bu gaddarl��� tan�yan�n�z var m� i�inizde? �slamc� Tanr�lar�a sessiz kalanlar�n �slamc� Tanr�lar� g�rmezden gelenlerin �slamc� Tanr�larla d���p kalkmakta maa� almakta �d�l almakta beis g�rmeyenlerin felaketidir bu.
Haklar� ve eme�iyle, birey olmadan se�im olmadan, vatanda� ve yurtta� olmadan, �ehirle�meden, demokrasi k�lt�r� almadan, demokrasi d��� kurum ve s�ylemlerle siyasete sokulmalar�na izin verilmi� derme �atma illegal sahte � kurumlar��n marifetidir bu amans�z gaddarl�k.
K�yl�lere emek, �r�n, hak, �rg�t, �al��ma de�il, cemaat yap�lar� i�inde bir �eyhe bir tarikata ya da benzer yap�lar i�ine ba�lay�p iktidara y�r�yenlerin yol a�t��� bir deh�ettir bu.
Neymi�, ge�ti art�k demokrasi i�in demokratik kurumlar�n �ruhu� konusunda hassas olmal�ym���z. Siyasi akt�rlerin �nce hangi hukuki yap�lar i�inde �rg�tlendiklerine daha ba��ndan �ok titiz olmal�ym���z, ge�ti art�k, Afganistan Irak kadar dahi diren� g�steremeden b�t�n hukuk kurumlar�n�zla �stelik dalga ge�ilerek i�gal edildiniz.
Sorgulamay� bilmeyen gaddarl�ktan zerre rahats�z olmayan �eyhim liderime kurban olurum deyip �l�m�ne bir sessizlikle yola ��kanlar�n bu vah�i tarihine kimler el ayak oldu. Kimler tezgahlad�, art�k yeniden okuyun. Demokratik sosyal kurumlar konusunda hassas olmayan g�rmezden gelen herkesin gafletleriyle ortakla�a yazd�klar� vah�etin tarihidir bu.
Mendereslerin Demirellerin Tansular��n �zallar��n ve Tayyipler�in s�ra s�ra kulland���, eme�i bireyi yurtta�l��� �rg�tlenmeyi haklar� hi�e say�p, kolay�ndan oy deposu g�r�p, onlar� vah�i bir kan davas�n�n a�a��lama diliyle elli y�ld�r utanmadan kullanan sa� siyasetin tarihidir bu.
Beslediler b�y�tt�ler yediler sevdiler �pt�ler pi�pi�lediler ve sonunda hukuk�u ve devleti �canavarlar�n� bitmeyen gecesinin kabuslar�na Amerikan ajanlar�n�n marifetleriyle terk ettiler.
Modern �ehri ve modern sosyal kurumlar� zerre tan�mayan �nemsemeyen altm�� y�l�n sa� siyaset�ilerinin hediyesidir, bu vah�i son.
Sonu� olarak, anlatsan roman�n� yazsan, d�nyada hi� kimsenin inanmayaca�� kadar vah�i bir hukuk felaketi.
Dini, ezikli�i, geri kalm��l���, uyu�uklu�u, beceriksizli�i kullan�larak bir k�yl� �iddetinin sonsuz merhametsiz imkanlar�yla giri�ilmi� bir imha sava��d�r bu.
Bu k�sa tarih�e, demokrasiyle devleti hala kar��t�ran ayd�nlar�m�za arma�an olsun.
Bu k�sa tarih�e, sevmedikleri devleti y�kmak i�in yanl��l�kla modern toplumun her �eyi hepimizin g�vencesi demokrasiyi ve hukuk�u y�kanlara arma�an olsun.
Bu k�sa tarih�e, demokrasinin en temel kurum ve �rg�tlerini ciddiye almadan tezgahla d�menle g�ya �zg�rl�kleri konu�up dalga ge�en ayd�nlar�m�za afiyet olsun.
Nihat Gen�
Odatv.com
|