İletilerinizi bekliyorum...

gulerbugday113@gmail.com

Facebook

    (Güler Buğday)

Twitter

    twitter.com/gulerbugday

 

CHP, NEDEN İKTİDAR VE UMUT OLAMIYOR, 7 HAZİRAN VE 1 KASIM SEÇİM SONUÇLARI

25 Kasım 2015 Çarşamba, 16:29

Cumhuriyeti kuran parti, artık laik cumhuriyeti yıkanlara, tek adam diktasını dayatanlara ve korku imparatorluğu yaratanlara engel olamıyor!

Bursa Bamsz | letiim | zgemiim | Kitaplarm | Hakkmda Yazlanlar | Animasyonlu iirler

Ana Menü

» Ana Sayfa

» Haberler

» Yazılarım

» Yazarlar

» İletişim

» Künye

» Bize Yazın

» Bağlantılar

ATATÜRK Diyor Ki;

Ne kadar zengin ve müreffeh olursa olsun, istiklâlden mahrum bir millet, medenî insanlık karşısında uşak olmak mevkiinden yüksek bir muameleye lâyık sayılamaz.

HABER

MEB: “İp atlayıp, tek ayak üzerinde 10 saniye duruyorsa okula başlayabilir”

MEB: “İp atlayıp, tek ayak üzerinde 10 saniye duruyorsa okula başlayabilir”

25 Ağustos 2012 Cumartesi, 09:55

60-72 aylık çocukların gelişim özelliklerini açıklayan Milli Eğitim Bakanlığı'na göre, neden sonuç ilişkisi kuran, ip atlayabilen, sohbete katılan, ip atlayan ve topu tek elle omuz üstünden atabilen çocuklar okula başlıyabilir.

4+4+4 yasası ile birlikte 60-72 ay arasındaki çocukların ilkokula başlamalarının bilimsel olarak sakıncaları ortadayken, hükümetin bu bilimsel verileri hiçe sayan dayatmalarına bir yenisi daha eklendi. Konuyla ilgili tartışmaları sürerken Milli Eğitim Bakanlığı, 60-72 aylık çocukların gelişim özelliklerini açıkladı.

4+4+4 sistemi kapsamında okula başlama yaşını 60 aya çekmesine velilerden tepkiler gelmeye devam ederken, Milli Eğitim Bakanlığı kriterlerini açıkladı. Bakanlığa göre ilkokula başlaması gereken 60 aylık çocuklar; neden sonuç ilişkisi kurup, ip atlayabilmeli, sohbete katılabilmeli, haftanın günlerini sayabilmeli, topu yerde 5-6 kere sektirebilmeli, topu tek elle omuz üstünden atabilmeli ve tek ayak üzerinde de 10 saniye durabilmeli.

MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan programa göre 60-72 aylık çocukların bilişsel gelişim kriterleri şöyle:
* Eksik insan resmini kol ve bacak çizerek tamamlar
* 10-25 parçalı yap-bozu tamamlar
* Geometrik şekilleri birleştirerek yeni şekiller oluşturur
* 6-10 nesneyi herhangi bir özelliğine göre gruplandırır
* 1'den 10'a kadar olan nesne grupları le rakamlar arasında ilişki kurar
* 1'den 10'a kadar olan nesneleri kullanarak toplama yapar
* 1'den 10'a kadar olan nesneleri kullanarak çıkartma yapar
* Yarım ve bütün olan nesneleri gösterir
* 1'den 20'ye kadar olan rakamları sıralar
* Eşleştirme, ilişki kurma, gruplandırma ve sıralamayı nasıl yaptığını açıklar
* Neden sonuç ilişkilerini kurar
* Kısa bir süre gösterilen bir resimdeki ayrıntıları hatırlar
* Bir olaydan sonra ne olabileceğini tahmin eder
* Nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler
* Bir dizi içerisindeki nesnelerin birbirlerine göre konumlarını söyler
* Miktar bildiren kıyaslama ifadeleri kullanır
* Haftanın günlerini sırasıyla söyler
* 20'ye kadar ritmik sayar
* Günün farklı zaman dilimlerinin isimlerini söyler
* Yaptığı işe dikkatini verir
* Problem durumunun çözümüne yönelik akıl yürütür
* Somut nesneleri kullanarak grafik oluşturur
* Nesne grafiğini okur
* Üç öğeden oluşan örüntüler oluşturur

60-72 aylık çocukların dil gelişimi
* Sesler arasındaki farklılıkları söyler
* Sesler arasındaki benzerlikleri söyler
* Verilen sese benzer sesler çıkarır
* Sesinin tonunu, hızını, şiddetini ayarlar
* Sıralı ve bileşik cümleler kurar
* Cümlelerinde özneye uygun fiil kullanır
* 6 ve daha fazla sözcükten oluşan cümleler kurabilir
* Geçmiş, şimdiki ve gelecek zamanı kullanır
* \'Kim, ne, ne zaman, nerede, neden, nasıl?\' gibi soruları yanıtlar
* Cümlelerinde \'çünkü, daha sonra\' gibi bağlaçlar kullanır
* İşaret ve kişi zamirlerini kullanır
* Konuşmalarında zaman zarflarını kullanır
* Çoğunlukla dilbilgisi kurallarını doğru kullanır
* Bazı sözcüklerin zıt, eş ve eşsesli anlamlarını söyler
* Sohbete katılır ve sohbeti sürdürür
* Akıcı konuşur
* Dinlediği bir öyküyü anlatır
* Resim, nesne, ya da olaylar arasında ilişki kurarak anlamlı öykü anlatır
* Konuşmalarında mizahı kullanır
* Çevresindeki yazılı materyalleri tanır
* Yazının bir anlam ifade ettiğini bilir
* Yetişkinlere duygu ve düşüncelerini anlatır
* Okumanın günlük yaşamdaki yeriyle ilgili konuşmalara katılır
* Yazının yönünü gösterir
* Kitaplarda anlam taşıyan öğenin yazı olduğunu söyler
* Kitaptaki resimlere bakarak okuyormuş gibi yapar

60-72 aylık çocukların motor gelişimi
* Engelin üzerinden koşarak atlar
* Ritmik olarak galop(tek ayak üzerinde yukarı zıplamak) hareketini yapar
* Ritmik olarak seker
* Tek ayak sıçrayarak 2-3 m. ilerler
* Topu tek elle omuz üstünden atar
* Topu tek elle yerden yuvarlar
* Belli bir mesafedeki hedefi vurur
* Topu yerde 5-6 kere sektirir
* İp atlar
* Vücudunun farklı bölümlerini kullanarak dengede durur
* Tek ayak üzerinde 9-10 saniye durur
* Yardımsız öne yuvarlanır (takla atar)
* Çeşitli hareketleri müzik ve ritim eşliğinde ardı ardına yapar
* Yumuşak malzemeleri kullanarak 2-3 parçalı kompozisyonlar oluşturur
* Model gösterildiğinde kâğıdı çapraz şekilde katlar
* Modele bakarak daire, üçgen, kare ve dikdörtgen çizer
* Yatay, dikey, eğri ve eğik çizgiler çizer ve bunlardan yeni bir şekil oluşturur
* Kalemi doğru tutar
* 1-5 arası rakamları kopya eder

60-72 aylık çocukların öz bakım becerileri
* Dişlerini fırçalar
* Elini yüzünü yıkar, kurular
* Vücudunu yıkar
* Tuvalet gereksinimini kendi başına karşılar
* Günlük işlerde sorumluluk alır ve yerine getirir
* Hava şartlarına uygun giysiler seçer
* Giysilerini kendi kendine çıkarır, giyinir
* Giysilerinin düğme ve çıt çıtlarını çözer ilikler
* Ayakkabılarını bağlar
* Yemek araç gereçlerini yetişkin gibi kullanır
* Yemek tabaklarını ya da servis tepsisini taşır
* Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır
* Tehlike yaratacak durumları fark eder

60 - 72 aylık çocukların sosyal ve duygusal gelişimi
* Evinin adresini söyler
* Ebeveynin telefon numarasını söyler
* Duygularını belli eder
* Başkalarının duygusal ifadelerini açıklar
* Kendini özgün yollarla ifade eder
* Kurallara uyar
* Gerekli durumlarda kuralları başkalarına açıklar
* Aldığı sorumluluğu yerine getirir
* Kendine güven duyar
* Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar
* Yeni tanıştığı bireylerle kolay iletişim kurar
* Amaçları doğrultusunda davranır
* Duygularını kontrol eder
* Gerektiği durumlarda liderliği üstlenir

Bakanlık, 60-72 aylık çocukları da okul öncesi programa dâhil etti
Bakanlığın hazırladığı “okul öncesi” müfredatına ilkokula kaydettiği 60-72 aylık çocukları da alması ise dikkat çekti.

60-66 aylık çocukları okullara başlamasında uzmanlar ve veliler tarafından gösterilen tepkilere rağmen geri adım atmayan MEB, Okul Öncesi Müfredat programı hazırladı. Çocukları 60-66 ay arasında olan veliler bir sağlık rapor almadan yazılı başvuru ile çocuklarını ilkokul birinci sınıf yerine okul öncesi eğitime başlatabilecek.

Ancak 66 ayı dolduran veya yılsonuna kadar dolduracak çocuklar ise okula başlamak zorunda.
Bakanlık, bu çocukların zihinsel ve fiziki gelişimlerini tamamlayamadıklarının velileri tarafından ispatlanması halinde ilkokul birinci sınıf yerine okul öncesine alabilecek.

Velilerin bunun için Sağlık Bakanlığı'na bağlı hastanelerden rapor almaları gerekiyor. 66 ayı doldurduğu ve rapor almadığı halde çocuklarını okula göndermeyen veliler de günlük 15 TL ceza ödeyecek.

Kaynak : SOL PORTAL

Yazarlar

AKP ‘darbeyi’ kapatacak

25 Ekim 2016 Salı, 12:14


AKP ‘suç ortağı' arıyor

Mustafa Ünal /ZAMAN

12 Haziran 2015 Cuma, 09:28


Koalisyona ‘derin devlet’ dokunması!

İhsan ÇARALAN /Evrensel

12 Haziran 2015 Cuma, 09:21


Cumhurbaşkanı azınlık hükümetini engelleyemez

Erhan BAŞYURT/BUGÜN

12 Haziran 2015 Cuma, 09:16


Ya Koalisyon ya Başkanlık...

Eren Erdem/YURT

12 Haziran 2015 Cuma, 08:58


Kırılma noktası!

Güngör Mengi/VATAN

12 Haziran 2015 Cuma, 08:45


AK Parti’yi Kürtler neden terk etti?

İbrahim Kiras/VATAN

12 Haziran 2015 Cuma, 08:42


Ali İsmail…

Bekir Coşkun - Sözcü

23 Ocak 2015 Cuma, 09:34


Bu memleketi çiftliğiniz mi sandınız?

Mehmet Kamış/ZAMAN

14 Ocak 2015 Çarşamba, 09:39


Charlie’ye saldırı Bursa’da protesto edildi

Can Ertan /HABER

14 Ocak 2015 Çarşamba, 08:57


Kobane'den Paris'e emperyalizm ve laiklik

Özgür Şen

14 Ocak 2015 Çarşamba, 08:17


AKP’nin IŞİD çıkmazı

Hüseyin ALİ/Özgür Gündem

14 Ocak 2015 Çarşamba, 08:10


Siyasi etik yasası çıkarılmalı

Serpil Çevikcan/Milliyet

12 Ocak 2015 Pazartesi, 09:37


MİT’in sicili

Gültekin AVCI/BUGÜN

12 Ocak 2015 Pazartesi, 09:17


İslamofobi ve provokasyon

İhsan ÇARALAN /Evrensel

12 Ocak 2015 Pazartesi, 09:11


Seçimi böyle kazandık: “VİCDANEN RAHATSIZIM”

Hüseyin Özay/Taraf

12 Ocak 2015 Pazartesi, 08:32


AKP’nin erkek aklı özgür kadından korkuyor

Zilar STÊRK/Özgür Gündem

12 Ocak 2015 Pazartesi, 08:25


Barışı, ancak özgürlükler besler

Hüda KAYA/Özgür Gündem

12 Ocak 2015 Pazartesi, 08:14


Bilim siyasetin elini öptüğünde...

Cüneyt Ülsever/YURT

11 Ocak 2015 Pazar, 10:19


Sabri Uzun da “cadı avı”na katıldı

Nazlı Ilıcak /BUGÜN

11 Ocak 2015 Pazar, 10:18

Son 20 Yazım

CHP, NEDEN İKTİDAR VE UMUT OLAMIYOR, 7 HAZİRAN VE 1 KASIM SEÇİM SONUÇLARI


AHMET İSVAN, CUMHURİYET ÇINARI VE EFSANE BAŞKAN


GERÇEK VE NAMUSLU SOLCULAR GÖREV YİNE SİZE DÜŞTÜ.


ÇARŞAFI ÇIKARDI, PEÇEYİ ATTI VE GÖZLERİNİ YUMDU!..


12 Eylül Faşizmi unutuldu mu?


Yıllar önce Yasin El Kadı'yı yazmış ve uyarmıştım:KEFİL OLANA KEFİL MİSİNİZ ?


Yıllar önce yazmışım \\\\\'ÇANKAYA SIRAT KÖPRÜSÜ!\\\\\'


Tüm Dostlara Teşekkür…


Erdoğan, haysiyet cellatlığı yapıyor: Bağırdıkça korkuttuğunu, hakaret ettikçe sindirdiğini sanıyor!


Gülen Cemaatinin ‘Altın Nesil’ hedefi:


Endişeliyiz, Kaygılıyız, Hatta Kırgın ve Öfkeliyiz, Ancak Çözümsüz ve Umutsuz Değiliz...


Ülkelerin ve Toplumların Uygarlığı Çocuklarına Yaptığı Yatırımla Anlaşılır.


Kardeşlik Kanla, Barış Sözle Olmaz...


Sayın Başbakan, ‘Marjinal’ değilim ama isyanlardayım


CHP Milletvekilleri Gezi’de Gökkuşağı çocuklarının yanında…


Çapulcu Halkın Okuduğu Şiir!


“İNSANLAR İHANETE TUTSAK” Diyerek Yeniden Merhaba…


Dost Okurlarımdan Kısa Bir Süre İzin İstiyorum.


Sadece İnsan Olmak!


Annemin de Başını Ezerler mi?

Takvim

Pt Sl Çr Pr Cm Ct Pz
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
info@bursabagimsiz.info.tr

Bursa Bağımsız adlı, www.bursabagimsiz.info.tr adresinde yayınlanan işbu web sitesi içerisinde yayınlanan yazınsal ve görsel içeriğin her hakkı saklıdır.

Site içerisinde Güler Buğday dışında yazınsal ve görsel içeriği yayınlanan konuk yayıncıların eserlerinin her türlü hukuksal sorumluluğu konuk yayıncıya aittir. Güler Buğday işbu içerikten ötürü sorumlu tutulamaz.

Copyright © 2025 Bursa Bağımsız