İletilerinizi bekliyorum...

gulerbugday113@gmail.com

Facebook

    (Güler Buğday)

Twitter

    twitter.com/gulerbugday

 

CHP, NEDEN İKTİDAR VE UMUT OLAMIYOR, 7 HAZİRAN VE 1 KASIM SEÇİM SONUÇLARI

25 Kasım 2015 Çarşamba, 16:29

Cumhuriyeti kuran parti, artık laik cumhuriyeti yıkanlara, tek adam diktasını dayatanlara ve korku imparatorluğu yaratanlara engel olamıyor!

Bursa Bamsz | letiim | zgemiim | Kitaplarm | Hakkmda Yazlanlar | Animasyonlu iirler

Ana Menü

» Ana Sayfa

» Haberler

» Yazılarım

» Yazarlar

» İletişim

» Künye

» Bize Yazın

» Bağlantılar

ATATÜRK Diyor Ki;

Milli egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar, mahvolur. Milletlerin esirliği üzerine kurulmuş müesseseler her tarafta yıkılmaya mahkumdurlar.

HABER

Başbakan Tayyip erdoğan ATV canlı yayınına katıldı

Başbakan Tayyip erdoğan ATV canlı yayınına katıldı

07 Ağustos 2012 Salı, 08:41

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, A Haber Ankara temsilcisi Murat Akgün moderetörlüğünde Gündem Özel’de gazeteci Elif Çakır, Sabah gazetesi Genel yayın yönetmeni Erdal Şafak, Star yazarı Elif Çakır, Sabah yazarı Sevilay Yükselir, Star gazetesi Yayın yönetmeni yardımcısı Yusuf Ziya Cömert’in sorularını yanıtladı..

Başbakan Erdoğan A Haber canlı yayınında gazetecilerin sorularını yanıtladı. Sabah gazetesinin Alevi yazarı Sevilay Yükselir, ben bu soruyu sormazsam kıyamet kopar diyerek son dönemdeki tartışmaları gündeme getirdi.
Erdoğan’a Cemevlerinin ibadethane statüsü, Diyanet’in açıklamalarını hatırlattı. “Aleviler sizi desteklemiyorlar malesef” dedi. Erdoğan soru üzerine detaylı bir açıklama yaptı.
BEN HZ ALİ GİBİ YAŞAMAYA ÇALIŞIYORUM ONLAR YAŞAMIYOR
Beni Alevi düşmanı olarak gösterenler var. Ben Aleviliği, Hazreti Ali’yi sevenler olarak biliyorum. Ben bugünkü Aleviyim diyenlere baktığım zaman hepsinden daha Aleviyim. Hiçbiri Hazreti Ali gibi yaşamıyor, ben onun gibi yaşamaya çalışıyoruz.

DÜŞMAN ÜLKELER KİMLER
Murat Akgün, Erdoğan’a ilk olarak bugün yaotığı açıklamaları hatırlattı. Erdoğan’a kim haddini hudunu bildireceğimiz düşman ülkeler diye sordu.

Başbakan Erdoğan sözüne baş sağlığı dileyerek başladı. Mücadeleyle ilgili özellikle ülke adı vermek sıkıntılı olabilir. Bunların hangi kaynaklardan beslendiği belli. Bu komşu ülkelerde de var. Batıda da destek veren ülkeler var. Genel bir ifade olarak değerlendirirsek isabetli olur. Dağdakilere verdiği destekler var, siyasi kollarının aldıkları destekler var. Ciddi anlamda aldıkları medya desteği var. Bir kısım medya hala destek veriyor. Yurt içi, yurt dışı. Zaten bölücü terör örgütünün en önemli aradığı şey propagandasını yaptırabilmektir. Buna destek veren yazılı ve görsel medyadır. Daha önce gazete patronlarıyla genel yayın yönetmenleriyle çeşitli görüşmeler yaptık. Ama bu konuda beklenilen desteği alamadık. Gidip konuşup bir gazetecilik başarısı diye sunuyorlar. AK Parti iktidarını nasıl zayıf düşürebilirz bunun gayreti içindeler. Bu noktada taviz vermemiz asla söz konusu değil. Ana muhalafet partisi diyor ki biz kürt sorununu çözeriz. Ben gazeteci arkadaşlarıma soruyorum. Muhalefetin her hangi bir önerisini gördünüz mü? Çözmek için yola çıktı da ne getirdi. Şuanda öneri olarak bir şey var mı? 10 tane maddenin bir tanesi hariç diğerleri teşhis. Bir kısım medya kalktı, ana muhalefet kürt sorunun çözmek için yola çıktı dedi. Çıktı da önerileri ne? Ziyarette şunları söyledim. İşte bizim üç arkadaşımız, işte sizin üç arkadaşınız. Ben talimatı veriyorum, siz de verin hemen çalışmaya başlasınlar.

LEYLA ZANA GÖRÜŞMESİ
Diyor ki tetiklerden elin çekilmesi lazım. Sayın Zana geldiğinde de söyledi. Tetiklerden elin çekilmesi çözüm değil. Silahların bırakılmasıyla çözüm. Terör örgütü silah bırakacak. Bu adım atılmazsa çözüm mümkün değil. Sizin yapacağınız çağrı da buna yönelik olmalıdır. Terör örgütünün Meclis’teki uzantıları da aynı şeyi söylüyor. Çünkü güvenlik güçleri silah bırakamaz. Sürekli taşımak zorundadır. Teröriste karşı da asayişi bozanlara karşı da. Bu güvenlik güçleri bunu taşıyarak güvenliği sağlıyor.” Bugün bakıyoruz, parlamentodaki bölücü terör örgütünün uzantısı aynen bunu ifade ediyor: Tetiklerden parmaklar çekilsin. Bir defa bölücü terör örgütünü hala parlamentoda, ‘PKK bir bölücü terör örgütüdür’ açıklamasını yapmamıştır. Ben kaç kere davet ettim açıklamayı yapın diye. Niye? Oradan besleniyorlar. Benim Kürt kardeşimi de bunlar istismar ediyorlar. Onların terörle alakası yok ki? Bugün belediyelerin bir çoğunda görünen belediye başkanları belediyeyi yönetmiyor. Bunların tayin ettiği kişiler yönetiyor. Bunların da sicilleri malum.

Gazeteci Elif Çakır Hakkari’deki çatışmalara değindi ve “medya PKK ilişkisinin ortaya çıkması lazım.” dedi.

ŞEMDİNLİ’DE 115 TERÖRİST ÖLDÜRÜLDÜ
Şemdinli 23 temmuz itibarıyla başlayan son süreç oldu. Medya Şemdinli’de çok çirkin bir hareket başlattı. Karada havada sürekli bir mücadele sürdüren güvenlik güçlerimiz var. Polis de var. Son tabloyu size veriyorum. Şemdinli olayında 23′ünden itibaren 2 Şehidimiz var, 115 terörist öldürüldü. Hepsi yalan.. TSK kaldar da Şehit olan erini gizler mi. İşte şu kadar Türk askeri şehit oldu, bunlar gizleniyor falan. Bunlar çok çok komik şeyler. Onların malum siteleri var. Karşı taraf psikolojik hareket yapıyor. Bu harekete medya ortak oluyor. Ben de kimin medyası diye soruyorum. Onların ocağına odun taşıyanlar var. İsmen mi telaffuz edelim. deşifre edelim. Bunlara gerekn tavrı koymak lazım. Aşırı derece hassasiyetle bu operasyonlar yapılmaktadır. İster CHP, ister BDP olsun. MHP’ye şükranlarımı bildirmek istiyorum. Terörle müdacedelede yanımızda olduğunu açıkladı sayın genel başkan. Artık icraat zamanı. Tüm güvenlik güçlerimizle ta ki silahı bırakana kadar mücadelemizi sürdüreceğiz.

115 TERÖRİST ÖLDÜRÜLDÜ

AHMET TÜRK DE DAĞITMIŞ DURUMDA
Eğer bölücü terör örgütü uzantısı olanlar demokrasiye inanıyorlarsa mücadelelerini sandıkta versinler. Sandıkta oy kullanacak olanları, eğer kendilerine inanıyorlarsa güveniyorlarsa.. Onların içinde aklı selim Ahmet Türk’ü görüyordum. O bile dağıtmış durumda. Onun arkasında da başka şeyler vardır. Tehditler vardır. Olgunluk molgunluk kalmamış. Kalkmış AK Partiye oy vereni vatan haini ilan ediyor. AK Parti’ye 21 milyon insan oy vermiş, sana kaç kişi vermiş.

Elimizde telsiz görüşmeleri var diyorlar ki yaralı olanları öldürün. Bunlar kendi örgütünden olan insanı bile öldürecek türde insanlar.

KONTROLÜMÜZ DIŞINDA BİR YER YOK
Yusuf Ziya Cömert: Hakkari’deki saldırının Şemdinli’deki başarısızlığı olduğu söyleniyor. Şemdinli’de durum kontrol altında mı?

Şuanda kontrolümüz dışında bir yer yok. Benim parti teşkilatım sürekli oralarda. Bize yapılan tehditin haddi heasbı yok. AK Parti’nin teşkilatlarını bombalıyorlar. Tek mücadele eden parti AK Parti, gitmeyen mücadele eden parti. Sonuna kadar da orada olacağız.

Bizim asıl sıkıntı alanlarımızdan bir tanesi, Irak – Kandil o bölgeden ülkemize sürekli nüfuz etme gayreti vardı. Son olaylarda yine 200 kadar sızma gayreti oldu. Müdahalesi yapıldı. Amanos’larda mücadeleler var. Beşar Esad’ın şu anda desteklediği PKK unsurları oradan ülkemize sızma gayreti içerisinde. Tabi ki Baas’ı Türkiye’de destekleyen parti hangi parti? CHP. Şu anda Beşar’ın yanında yer alan hangi parti? CHP. Suriye’den sızmalar oluyor. Daha önce Beşar, onlarla kopma mücadelesi içindeydi. Bizden koptuktan sonra nereyle nasıl paslaştığı ortaya çıktı. Bizim bilerek attığımız adımlar var. Ben Dışişleri Bakanımızı Kuzey Irak’a boşuna göndermedim. Dedik ki bunları kararlı biçimde ifade edeceksin. Bu iş eğer tehdit unsuru olarak devam edecek olursa, bizim aramızdaki dostluk ortadan kalkar. Ama bunu biz kardeşlik anlayışı içinde sürdüreceksek sizler artık bu terör örgütüne yaşama hakkı vermemeniz lazım. Operasyon yapılması gereken yere operasyon yaptık. Yaparız. Asla duramayız. Oradan tehdit devam ettiği sürece biz gider operasyonu yapar döneriz. Bunu bilmesi lazım. ‘ Benim gücüm yetmiyor’ diyen bana Maliki’nin kendisidir.

Irak nota verdi ertesi gün Kandil’i vurduk

IRAK MARKAJ SİYASETİ İZLİYOR
Yusuf Ziya Cömert: Sayın Davutoğlu’nun Kerkük ziyareti çok tepki aldı. Bağdat ve Kuzey Irak arasında bir anlaşmazlık mı var?

Evet bir anlaşmazlık var. Maliki eskisi kadar rahat hareket edemeyecek. Bugün Ahmet bey İran’la da görüştü. İran’ın yaklaşımını kabul etmek mümkün değil. Bunu en üst düzeyde kendilerine ilettik. Bizim birbirimize güvenle bakmamız lazım. dedik. Beraber çalışalım demelerine rağmen atılan bir adım yok. Ama Kerkük’e Ahmet Bey’în gidişinden rahatsız oluyorlar çünkü neden Irak’ın tepe noktası ile Türkiye’nin tepe noktası görüşemiyor. Irak’ın tepkisi markaj siyasetidir. Bir taraftan bizimle iyi lişkiler kurmaya çalışıyorlar bir taraftan bir siyaset acemisi olarak böyle adımlar atıyorlar. İnamıyorum ki biz bu bütünleşmeyi de Kuzey Irak’ta Suriye’ye doğru PKK’nın PYD’yle yaptığı bütünleşmeye asla izin vermeyiz.

Kuzey Irak yerel yönetimi Türkiye’ye düşman olduysa ticari ve siyasi ilişkilerimiz neden bu kadar fazla. Çok ciddi rakamlardır bunlar. Buradan orada yatırımlar olduğu gibi oradaki işleri Türk firmaları yürütüyor. Enerji noktasında atılan adımlar çok önemli. Maliki’yi bu durum çok rahatsız ediyor. E sen kalkarda Kuzey Irak’a petrol ürünlerini vermezen o da başının çaresine bakar. Kim verir diyor Türkiye verir. Biz de istediklerini veriyoruz.

HAYALİ HARİTALARA İZİN VERMEYİZ
Suriye’deki mevcut gelişmeler noktasında söylüyorum. Hayali haritalara göz yummamız mümkün değil. Muhalifler biz böyle bir yapılanmaya izin vermeyiz. Neyi ilan ediyorsunuz. Kamışlı’da hala Esed’in ordusu var. Esed’in sonu yaklaşıyor. Finali oynuyorlar. Ona gün vermek mümkün değil.

ASİMİLASYON DİYORLAR YALAN SÖYLÜYORLAR
Sevilay Yükselir: Kürt halkı bunlara destek vermiyor dediniz. O bölgeye gittiğiniz de halkın desteğini aldığını görüyoruz. Biz ne yapacağız. Sabah 8 Şehit haberiyle uyandık. Biz bu halkı nasıl mutlu edeceğiz de halkın desteğini çekeceğiz.

Bunu hep birlikte yapacağız. Güney Doğu’da PKK’nın korkusu onları uzantısı olan partiye oy vermeye itmektedir. Bunu bizzat yaşadık. Bütün Ramazan boyu bütün bakanlarım bütün illeri tarıyorlar. Kadın kollarım bütün fakir fukaranın evlerine gidiyorlar. 350 bin koliyi bu evlere dağıtıyorlar. Bir de milletvekili arkadaşlarımızın hepsi bölgede.. Şuanda aldığım haberlerde gayet iyi. Bundan sonra yoğunlaştırarak bunu devam ettireceğiz. Hakkari’ye de gidilecek. Teşkilatımız orada dolaşacak. Bu iletişimde medyanın terör örgütünün propagandasını yapmaksızın hükümetle birlikte hareket etmesi lazım. Yol göstereceklerse yol göstersinler. TRT Şeş’i biz niye kurduk. Yalan söylüyorlar ne asimilasyonu. Aynı şekilde üniversitelerde enstitüsü kurduk. Asimilasyon diyorlar, yalan söylüyorlar. Kimse çıkıp siz inkar politikasını yürütüyorsunuz diyemez. Olağanüstü hali kaldırdık unutuldu gitti.

“BİZİM DÖNEMİMİZDE FAİLİ MEÇHUL KALMAMIŞTIR”
10 sene öncesinde böyle bir Ergenekon veya Balyoz, Poyraz şu bu düşünülebilir miydi? 12 Eylül yargılanacak böyle bir şey düşünülebilir miydi? 28 Şubat yargılanacak, bu düşünülebilir miydi? Şu anda bunlar yapılıyor mu? Yapılıyor. Fıratın içinde dışında ne varsa bunların hepsi ortaya çıkıyor. Fakat bir şeyi söylemem lazım. Bizim dönemimizde faili meçhul diye bir olay kalmamıştır. Biz üzerine gidiyoruz. Onun içinde diyoruz ki kim nerede ne biliyorsa bize aktarsın. Bütün entelektüelimiz yazarımız çizerimiz hepsini aktarsın bize. Bizim Allah’tan ve halktan başka kimseye borcumuz yoktur.

OBAMA’NIN BEYZBOL SOPALI FOTOĞRAFI
Murat Akgün:Başbakan Erdoğan’a kendisiyle görüştüğü sırada çekildiği belirtilen beyzbol sopalı fotoğrafı sordu.

Ben tabi sayın Obama’nın konuşmamız esnasında hangi pozisyonda olduğunu, neyle nasıl konuştuğunu göremem. Fotoğrafın doğruluğunu da bilemem. Benim gördüğüm sayın Obama gayet saygılı, bunu bizden eksik etmemiş bir dostumdur. Ben o medyadaki komik yorumlara itimat etmiyorum. Ben başabaş tanıdığım Obama’yı konuşuyorum. Gerek Oval Ofiste gerek birebir görüşmelerimizde Obama gayet saygılıdır.

HATAY’DAKİ POLİS DİZME OLAYI
Murat Akgün: İlk bölümde terör ağırlıklı konuştuk Başka konulara değinmek istiyorum. Hatay’da bir milletvekilinin oğlu polisleri sıraya dizdi. Siz ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında.

O ilçede benim gençlik kolları başkanımın o kantinde çalışması yanlıştır. Milletvekilinin oğlunun oraya gitmesi orada bir tartaklanma olması da yanlış bir olay. Burada çok ilginç bir düzenleme de yapılıyor. Burada tabi polislerin karşısında bu şekilde çıkarılması yanlış bir olay. Polislerle böyle bir tespit gerecekse şikayetçinin onları görmesi fakat onların görmemesi gerekiyor. Burada çok ilginç bir düzenleme yapılıyor. Bu tezgahın içinde maalesef bir CHP milletvekili var, içerden de ona servisi yapanlar var. Oradaki durumu emniyet müdürü arkadaşımız maalesef iyi yönetememiştir. O tablo üzüntü vericidir. Gerekli kararı arkadaşlarımız verecektir.

CUMHURBAŞKANLIĞI KONUSU
Konu komşuya yoklama çektim. Hemen hepsinin ilk sorusu Cumhurbaşkanlığı meselesi 2014′te aday olacak mısınız?

Bu konuad samimi fikrimi söyleyeyim. Daha 2 yıl var seçimlere. Bu konunun bu hale gelmesi bizi üzmüştür. Kimsenin sayın Cumhurbaşkanı ile olan ilişkimizi kimse açamaz. Basın müşaviri arkadaşımızın böyle bir işe girmesi haddine değildir. Cumhurbaşkanımızla aramızdaki şeyi biz kendimiz hallederiz. Biz fiili, hukuki durumları birlikte yaşadık. Kimse bizden bunun yeniden ispatını beklemesin. Biz bu iki yıllık süreçte bununla uğraşacak değiliz.

YEREL SEÇİM ALTI AY ÖNCEYE ALINABİLİR
Yerel seçim altı ay önceye alınabilir. Cumhurbaşkanımızla bizim aramızdaki hukuku bozmaya kimsenin yetkisi yoktur. Buradan kimseye ekmek çıkmaz, boşuna uğraşmasın.

BAŞKANLIK SİSTEMİ
Erdal Şafak: Yeni Anayasa yazıya dökülen metinleri nasıl değerlendiriyorsunuz. Başkanlık, yarı başkanlık, parlementer sistemle ilgili hukukçu kurmaylarınız metinler hazırlıyorlar.

Tabi burada katılan 4 siyasi partinin hangileri hangi konuda nereye kadar uzlaşacaklar göreceğiz. İlla anlaşması asıl hedeftir. Anlaşamazlar da olayın bitmesi söz konusu değildir. Ben şunu özellkle ülkenin gündeminde tuttum. Ülkem demokrasiyi enine boyuna tartışmaldıır. Başkanlık sistemi demokrasi dışı bir sistem değildir. Türkiye içinde böyle bir model neden olmasın. Bunun kararını milletim versin. Bundan neden korkalım. Başkanlık sistemi olmadı, yarı başkanlık var. Sizi koalisyonlara mahkum etmiyor. Yine parlemanto var. Bu konuyu sayın Demirel, asyın Özal gündeme getirildi. O kadar feryat edilmedi. Ama Tayyip Erdoğan söyleyince.. Partili CUmhurbaşkanı olsun dedim. Rahmetli Özal’ıın partisi yok muydu? Yarı Başkanlık sisteminde de durum bunun aynısıdır. Bunları görüp tartışalım çekinmeyelim. Öyle krallık, padişahlık falanla alakası yok

3 DÖNEM ŞARTI
Yusuf Ziya Cömert: AK Parti’de 3 kez seçilememe durumu var. Siz katılamayacaksınız? İstisna olur mu? Siz Köşk’e çıkarsanız ne olur? Siyaset nasıl şekillenir.

Biz 3 denem şartını getirirken bu koltuğa oturan ben kalkmıyorum demesin. Hücreler sürekli yenilensin. Bir eksik vardı o da bu kongrede giderilecek. 3 dönem sonunda bir yıl ara verip geri dönebilecek. 3 dönem sınırı yeniden düzenlenecek.

Tayyip Erdoğan her an ölebilir. Sağ kalacağına dair bir garanti var mı? Ama Ak Parti her an benim genel başkanım ölebilir, öldüğü anda bu işi kim yapabilir, böyle bir soruyu sorma sıkıntısına bile düşmemeli. Bu ülke benlerin partisi olmayacak, bu parti bizlerin partisi olacak.

- Peki tüzüğü değiştirmek isterlerse?

Bu onların sorumluluğu. Vebali onların üzerinde olur. İlk seçimde dibe vururlar. Eğer biz yüzde 50’ye kadar gelebildiysek samimi tavrımızdan dolayı geldik. Millet tokadı atar.

SELİM AY’IN İŞKENCECİ OLDUĞUNU BİLSEK MESLEKTE TUTMAYIZ
Elif Çakır: işkenceci Selim Ay ‘ı hatırlattı. İşkenceye bulaşmamış Emniyet mensubu yok gibi. Selim Ay’ın durumu biraz farklı gibi. Bu konuda ne düşünüyorsunuz? Yerel Seçimler öne alınırsa Başörtülü kadın başkan adayları düşünüyor musunuz?

Bu arkadaşla ilgili yapılan spekülasyonlar diyicem İçişlerinden aldığım dosyalara bakınca bu arkadaşımız suçlu değil. Bu da aynen yargısız infazdır. Delilleriyle ortaya konulmadıkça bir insana suçlu diyemeyiz. 14 yıldır bu yazıları yazmayanlar hele hele Diyarbakır gibi bir ilde görev yapan bu arkadaşımızla ilgili bu yazıları yazmayanlar İstanbul’a gelince neden rahatsız oldular sormak lazım. AHİM lehine karar verdi. Biz de terörle mücadele etmiş bir polisimizi onlara yedirmeyiz. İşkenceci olduğunu bilsek meslekte tutmayız. İsmi geçen terör örgütünün mensubu. Çok ciddi tezgahlar var bu işte.

27 NİSAN’DA MUHTIRAYI BİZ VERDİK
Murat Akgün: Hilmi Özkök’ün Aytaç Yalman’a yönelik muhtıra sözcüğünü teleffuz etttiği yönünde iddialar var.

Bunlar biz iktidara geldiğimizden beri dedikodu olarak söylenen şeyler. Biz bunlara kulak assaydık, burada olmazdık. Medya 27 Nisan’a hep muhtıra demiştir. Ben o bildiriyi muhtıra olarak nitelendirmedim. Çünkü ertesi sabah biz gereken cevabı verdik. Muhtıraysa sivil muhtırayı biz verdik. Bizimle ilgili çok şey söylendi Yok Dolmabahçe’de ne konuşuldu? Ben Genelkurmay başkanımla her şeyi konuşurum. İstanbul’da konuşurum. Ankara’da konuşurum. Kendisine şunu söyledim. Bu görüşme sizden çıkmazsa bende de benimle mezara gider. Bir genelkurmay başkanıyla Başbakan’ın mahremi olamaz mı?

Elif Çakır: Devlet işlerinde sır olur mu

Olmaz mı devlet sırrı diye bir şey olur. Gizli görüşmelerinin bir kaydı yok. Bizim konuşmalarımız mahremdir. Genelkurmay başkanının hanımıyla ilgili şeyler konuşuldu dediler. Yargıda da kaybetti. Ayıptır ya..

PAZARLIK YAPILDI İDDİASI
Neyin pazarlığı olacak Ben başbakanım o genelkurmay başkanı neyin pazarlığı olacak. Ben Tayyip Erdoğan olarak verdiğim sözü yemem.

İlker Paşamızla alakalı benzetmeleri de asla doğru bulmuyorum. Bir örgüt elemanıymış yaklaşımını çok çirkin buluyorum. TSK’da Genelkurmay Başkanlığı’na gelmiş birine bu benzetmenin yapılmasını insaf dışı buluyorum. Tutuklu yargılanmasını doğru bulmuyorum. Tutuksuz yargılanmasını istiyorum. Benim yargıya müdahale etme yetkim yok. Tabii ki haksız yere yatan başka insanlar da vardır. Kim bilebilir.. Normal adi suçlardan insanlar içeri atılabiliyor. Şu anda tutuklu olanların yaşadıkları şeyler ayrı.

Beni neden içeri attıklarını bilemiyorum. Devletin bütün kitaplarında olan bir şiiri okuyan bir insan içeri giriyor. Bunun hiç bir şeyle izahı yok ki? Şahsımla ilgili bu kararı verenlerin hangi siyasi partinin içinde olduğunu gördük.

Murat Akgün: YAŞ’TA TUTUKLU GENERALLERİN EMEKLİLİĞE SEVK EDİLMESİ
Mahkum olan hemen hemen hiç kimse yok. Hüküm giymedikleri için o bir talihli yandır. TSK ile ilgili şunu söyleyebilirim. TSK mensuplarının tutuklu yargılanması gerekir. Ben TSK mensubunun Türkiye’den kaçacağına inanmıyorum. Bir tane örnek var. NATO’da görev yapan bizim yurt dışında görev yapan personellerimiz çağırılmışlardır, orada ailelerini bırakıp gelmiştir. Bu bir inceliktir bir hassasiyettir. Eğer hakikaten mahkumiyet varsa cezasını çeker ama bu şekildeki bir yaklaşım ülkemizde bir çok gerginliğe neden olmuştur.

Bütün YAŞ üyeleriyle dört gün olarak planlanmış süreci 3 günde bitirdik. Ön çalışmaları yapıldığı için netice kolay oluyor. Bazen gazetelerde köşe yazarları emekli edilen komutanlarla ilgili çeşitli şeyler söylüyorlar. Uzatma kararını YAŞ bir ihtiyaç varsa yapar. Bir generalin generallikte kalma süresi 4 yıldır. 4 yıl sonra ya emekli olur ya terfi eder ya da emekli edilir.

Şu anda 36 kişi de emekli edildi. O tutuklular arasında ertelemeye girenler vardı. Şu anda terfi etme konumunda olan askerlerimiz var.

Yusuf Ziya Cömert: HİLMİ ÖZKÖK’ÜN DARBELERİN ÖNLENMESİNDEKİ ROLÜ NEDİR?
Özkök Paşamızla 4 yıllık bir süreçte birlikte alıştık. Türkiye ekonomik olarak bir ekonomik felaketi yaşıyorduk. Böyle dönemde görev alıyorsunuz, yolsuzluk yoksulluk zirvede. Böyle bir dönemde TSK ile ilişkilerimiz önem arzediyordu. 4 yılı sağlıklı bir şekilde geçirdik. Ondan sonra sağlıklı bir süreç yürüttük. Şimdi de Özel paşa ile sağlıklı bir süreç yaşıyoruz.

AVRUPA’DA KRİZ VAR BİZE YANSIR MI
Bazı şeyleri halkımızla paylaşmamız lazım. Yunanistan destekler gelmesine rağmen belini doğrultamıyor. İtalya sıkıntı yaşıyor ama biz bir sıkıntı yaşamıyoruz. Merkez Bankası bizim için en önemli kale. 27,5 milyar dolar döviz rezervi vardı. Bizim rezervimiz şu anda 99 milyar dolara ulaştı. Arkadaşlarıma bunu 100 milyar dolara çıkarmamız lazım dedi-ğimde bazı arkadaşlarımız inanmıyordu. IMF’e borcumuz 1.7 milyar dolara düştü. IMF’in sıkıntısı var şu anda borç istiyor. Biz şu anda 5 milyar dolar borç vermek için görüşüyoruz. 2013′ün Nisan ayında borç ilişkisini bitiriyoruz. Kriz bizi teğet geçti demiştim. Şimdi biz daha sağlam yere basıyoruz. Arkadaşlarımızın görevlerine sadık kalışı bizi korudu.

Ziraat, Halkbankası’nın verdiği kredi faizleri ortada. O zaman batan 3 banka vardı. Bütün zararlar görev zararı olarak gösteriliyordu. Şimdi avurpa’nın en saygın bankaları arasınsa geldiler. Bizden bu bankaların satışını isteyenler var. Büyümedeki rakamlar ortada. Bizim tek sıkıntımız cari açık. Büyüme olduğu için cari açık pek sıkıntı olmuyor. Yatırımları arttırmamız gerekli.

ALEVİLER RAHATSIZ MUTSUZ – ALEVİLERİ KAZANMAK İSTİYOR MUSUNUZ?
Bu konuyla ilgili ben onları iyi biliyorum diyorsun ya. Sizin çözüm önerileriniz varsa söyleyin. Bakın bir örnek vererek konuşacağım. Sayın Kılıçdaroğlu Alevi olduğu için ona destek veriyor. Biz gönül arzu eder ki hizmet politikası seçici olsun. Bunlar yapılıyorsa marifet iltifata tabidir. Belediye Başkanıydım. Aleviliği ben şöyle tanıdım: Hz. Ali’yi sevenler olarak biliyorum. BEn hepsinden daha aleviyim. Ben onun gibi yaşamaya çalışıyorum. İBB Başkanı’yım. Gittim Karacaahmet Mezarlığı’nı söküyorlar. 106 tarihi mezarlık başlarını sökmüşler kenara dizmişler. Buranın derneğinin başkanına dedim ki burası mezarlık, tarihi mezarlık, yazıktır günahtır dedim. 46 yerde yer gösterdim. Harfiyatını da ben yapayım dedim. Nolur o mezarlığa dokunulmasın dedim. Ticaret Odası Başkanı ve Dernek Başkanı siz beni oraya gömebilirsiniz ama oradan vazgeçmeyiz dediler. Kaçak inşaata başladılar ben de dozeri gönderdim. Valilik araya girdi yıkım durdu. Allah’tan fotoğraflarını çektik. Şu anda ucube olarak orada durulur. Hakkıma yıkımı yapmadık diye dava açıldı. Yaptıran ben değilim.

Aleviliğin kendi içinde paramparça olduğunu görüyoruz. Avrupa’da aleviler var. Alevilik ayrı bir dindir diyenler var. Türkmen alevileri camiye gelirler. Bağıran çağıran tiplerin camiyle cemeviyle alakası yok. Benim bir çok belediye başkanım cemevleriyle ilgili destekleri var. Cemevi bir ibadethane değil kültürel bir mekandır. İbadethane camidir, cemevi ise kültürel etkinliklerin yapıldığı yerdir. Hz. Ali’yi sevmek noktasında alevilik sorgulanıyorsa ben en büyük aleviyim..

ŞEMDİNLİ’DEKİ SON DURUM NEDİR
Sosyal medyaya prim vermeyin. İddia edilenlerin büyük bir kısmı yalan haberdir. Haber kaynkaları da terör örgütünün haber kaynaklarıdır. Silahlı kuvvetlerimiz istihbarat çerçevesinde bu operasyonlar yapılmıştır. 2 şehidimiz var ve 115 terörist etkisiz ele geçirilmiştir. Bu son saldırı da bunun intikamını almaya yönelik bir saldırıdır. Silahlar bırakılmadıkça bu mücadele sürecektir. Annelerin gözyaşı bizi üzüyor ama önce siyaset işbirliği yapak zorundadır. Medyada bu konuda üzerine düşen görevi yapmalı. Bunları meşrulaştırmamalı. Bizim yapmamızı istedikleri bir şey varsa.. Yahu bu ülkenin siyaseti teröristlerle görüşür mü? Ben istihbarat örgütümü İmralı’ya Oslo’ya gönderdim. Bu onların işi.. Bunu yaptık benim müsteşarıma yapılmak isteneni gördünüz.

OLİMPİYATLARDA MADALYAMIZ YOK NE DİYORSUNUZ?
Üzerinde çok düşünüyorum. İlk adım çok başarılıydı. 181 kişiyle gidişimiz büyük bir başarıydı. İkinci adım olan madalyalarda bir geri dönüş henüz olamadı. Bir taraftan güreşler başlıyor. Halterde büyük bir yıkıma uğradık. Güreşte tekvandoda yine bireyselde boksta alabileceğimiz madalyalarla belki bu üzüntümüzü gidermiş oluruz diye düşünüyorum. Dışarıdan antrenöründen tutun da bazı adımlar atacağız. Artık ilkokula kadar bu işi geliştirmek iin hep birlikte yeni adımlar atacağız.

Bir Burma Arakan müslümanlarının yaşadığı sıkıntılar ortada. Eşim kızım ve BakanımızÇarşamba günü Arakan’a bir ziyaret gerçekleştirecek. Dyanet kampanyasına destek veren tüm halkıma kalbi teşekkürlerimi sunuyorum. Ramazan sonrası biz bazı kampanyalarımızı sürdüreceğiz. Ace depreminde biz budistlerin yaşadığı Sirilanka’da biz konutlar yaptık. Biz böyle bir ülkeyiz.

Ve halkımıza da hayırlı iftarlar diliyorum

MEHMET ALİ ARSLAN Haber

BAĞIMSIZ TARAFSIZ ÖZGÜR HABER

YAZIYORUZ PAYLAŞIYORUZ ÇÜNKÜ HERKES OKUYOR

Kaynak : MEHMET ALİ ARSLAN Haber

Yazarlar

AKP ‘darbeyi’ kapatacak

25 Ekim 2016 Salı, 12:14


AKP ‘suç ortağı' arıyor

Mustafa Ünal /ZAMAN

12 Haziran 2015 Cuma, 09:28


Koalisyona ‘derin devlet’ dokunması!

İhsan ÇARALAN /Evrensel

12 Haziran 2015 Cuma, 09:21


Cumhurbaşkanı azınlık hükümetini engelleyemez

Erhan BAŞYURT/BUGÜN

12 Haziran 2015 Cuma, 09:16


Ya Koalisyon ya Başkanlık...

Eren Erdem/YURT

12 Haziran 2015 Cuma, 08:58


Kırılma noktası!

Güngör Mengi/VATAN

12 Haziran 2015 Cuma, 08:45


AK Parti’yi Kürtler neden terk etti?

İbrahim Kiras/VATAN

12 Haziran 2015 Cuma, 08:42


Ali İsmail…

Bekir Coşkun - Sözcü

23 Ocak 2015 Cuma, 09:34


Bu memleketi çiftliğiniz mi sandınız?

Mehmet Kamış/ZAMAN

14 Ocak 2015 Çarşamba, 09:39


Charlie’ye saldırı Bursa’da protesto edildi

Can Ertan /HABER

14 Ocak 2015 Çarşamba, 08:57


Kobane'den Paris'e emperyalizm ve laiklik

Özgür Şen

14 Ocak 2015 Çarşamba, 08:17


AKP’nin IŞİD çıkmazı

Hüseyin ALİ/Özgür Gündem

14 Ocak 2015 Çarşamba, 08:10


Siyasi etik yasası çıkarılmalı

Serpil Çevikcan/Milliyet

12 Ocak 2015 Pazartesi, 09:37


MİT’in sicili

Gültekin AVCI/BUGÜN

12 Ocak 2015 Pazartesi, 09:17


İslamofobi ve provokasyon

İhsan ÇARALAN /Evrensel

12 Ocak 2015 Pazartesi, 09:11


Seçimi böyle kazandık: “VİCDANEN RAHATSIZIM”

Hüseyin Özay/Taraf

12 Ocak 2015 Pazartesi, 08:32


AKP’nin erkek aklı özgür kadından korkuyor

Zilar STÊRK/Özgür Gündem

12 Ocak 2015 Pazartesi, 08:25


Barışı, ancak özgürlükler besler

Hüda KAYA/Özgür Gündem

12 Ocak 2015 Pazartesi, 08:14


Bilim siyasetin elini öptüğünde...

Cüneyt Ülsever/YURT

11 Ocak 2015 Pazar, 10:19


Sabri Uzun da “cadı avı”na katıldı

Nazlı Ilıcak /BUGÜN

11 Ocak 2015 Pazar, 10:18

Son 20 Yazım

CHP, NEDEN İKTİDAR VE UMUT OLAMIYOR, 7 HAZİRAN VE 1 KASIM SEÇİM SONUÇLARI


AHMET İSVAN, CUMHURİYET ÇINARI VE EFSANE BAŞKAN


GERÇEK VE NAMUSLU SOLCULAR GÖREV YİNE SİZE DÜŞTÜ.


ÇARŞAFI ÇIKARDI, PEÇEYİ ATTI VE GÖZLERİNİ YUMDU!..


12 Eylül Faşizmi unutuldu mu?


Yıllar önce Yasin El Kadı'yı yazmış ve uyarmıştım:KEFİL OLANA KEFİL MİSİNİZ ?


Yıllar önce yazmışım \\\\\'ÇANKAYA SIRAT KÖPRÜSÜ!\\\\\'


Tüm Dostlara Teşekkür…


Erdoğan, haysiyet cellatlığı yapıyor: Bağırdıkça korkuttuğunu, hakaret ettikçe sindirdiğini sanıyor!


Gülen Cemaatinin ‘Altın Nesil’ hedefi:


Endişeliyiz, Kaygılıyız, Hatta Kırgın ve Öfkeliyiz, Ancak Çözümsüz ve Umutsuz Değiliz...


Ülkelerin ve Toplumların Uygarlığı Çocuklarına Yaptığı Yatırımla Anlaşılır.


Kardeşlik Kanla, Barış Sözle Olmaz...


Sayın Başbakan, ‘Marjinal’ değilim ama isyanlardayım


CHP Milletvekilleri Gezi’de Gökkuşağı çocuklarının yanında…


Çapulcu Halkın Okuduğu Şiir!


“İNSANLAR İHANETE TUTSAK” Diyerek Yeniden Merhaba…


Dost Okurlarımdan Kısa Bir Süre İzin İstiyorum.


Sadece İnsan Olmak!


Annemin de Başını Ezerler mi?

Takvim

Pt Sl Çr Pr Cm Ct Pz
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
info@bursabagimsiz.info.tr

Bursa Bağımsız adlı, www.bursabagimsiz.info.tr adresinde yayınlanan işbu web sitesi içerisinde yayınlanan yazınsal ve görsel içeriğin her hakkı saklıdır.

Site içerisinde Güler Buğday dışında yazınsal ve görsel içeriği yayınlanan konuk yayıncıların eserlerinin her türlü hukuksal sorumluluğu konuk yayıncıya aittir. Güler Buğday işbu içerikten ötürü sorumlu tutulamaz.

Copyright © 2024 Bursa Bağımsız